Z důvodu pravidelného čtvrtletního geodetického měření bude zítra, 12. května 2014, uzavřena Trojská lávka. Od 10:00 do 16:00 musí chodci počítat s tím, že lávku nebude možné použít.
Pravidelné geodetické měření, které probíhá každé čtvrtletí, je nezbytně nutné pro bezpečný provoz Trojské lávky. Probíhá od roku 2012 a počítá se s ním po celou dobu životnosti lávky. „Proti minulým měřením bude uzavírka prodloužena ze tří hodin na šest,“ uvedl Ladislav Pivec, ředitel TSK. Podmínka pravidelného geodetického měření je zakotvena v povolení k provozu lávky.
Je velmi pravděpodobné, že šestihodinová uzávěrka, která je dvojnásobně dlouhá než obvykle, nahradí i plánované srpnové omezení. Lávky by tedy v létě byla v provozu nepřetržitě. Zda tomu tak skutečně bude, to se chodci dozví v dostatečném předstihu na webu TSK. Podzimní měření, které je v plánu na listopad, bude také v režimu šestihodinové uzávěrky.
Trojská lávka
Trojská lávka spojuje pražskou čtvrť Troja s Císařským ostrovem. V minulosti toto spojení obstarával přívoz v ulici Pod Havránkou. Ten byl pro větší pohodlí i bezpečnost nahrazen v 70. letech minulého století vojenským provizorním pontonovým mostem. V roce 1977, při kulminaci povodně, byl pontonový most poškozen jeřábovou lodí, která se utrhla pod Trojským jezem. Dílo zkázy definitivně dokončila povodeň v roce 1981.
Od roku 1984 obstarává spojení Troji s Císařským ostrovem nově vybudovaná visutá lávka pro pěší. Její délka je 260 m. Stavbu projektoval inženýr Jiří Stráský. Železobetonové díly lávky jsou zavěšeny na soustavě 156 ocelových lan. Povrch trojské lávky je z plastbetonu a saduritu. V případě nutnosti může lávka posloužit i vozidlům integrovaného záchranného systému.
Foto: Wikipedie, Aktron, SimcaCZE
pchj
|