Sdružení Auto*Mat představilo projekt Vize pro Prahu 25, který předpokládá, že do roku 2025 bude v Praze fungovat důmyslná veřejná doprava, v provozu bude linka metra D a tím se sníží o 8% počet automobilů v Praze. Realizace základní verze projektu by stála 162 miliard korun. V obecné rovině má projekt podporu i primátora Hudečka.
Pražané se mohou s projektem seznámit do poloviny června 2014 v kulturním centru Containall na Malé straně. Projekt s názvem Vize 25 přestavil veřejnosti jeden z jeho tvůrců, Vratislav Filler: „Vize 25 se zabývá především otázkami dopravy a veřejného prostoru na území hlavního města Prahy. Nedílnou součástí vize je ale i odhad, zda ji lze realizovat po finanční stránce.“
Sdružení Auto*Mat ve svém projektu počítá s tím, že je reálné během následujících 11 let dosáhnout snížení individuální automobilové dopravy ze současných 33 procent na 25 na všech cestách na území Prahy. Hlavní myšlenkou projektu je podpora veřejné dopravy a snížení investic do podpory individuální automobilové dopravy. V odhadované ceně 162 miliard korun je zahrnuto i vybudování trasy D metra. Tato položka představuje nejvyšší částku celého projektu.
Vize 25 počítá také s rozšířením a zkvalitněním sítě cyklostezek, s realizací podzemní linky S-Bahnu skrz centrum, s vybudováním plnohodnotné infrastruktury pro pěší.
Primátor Prahy Tomáš Hudeček s projektem v principu souhlasí: „S drtivou většinou těchto tezí se navíc v obecné rovině dokážu poměrně snadno principiálně identifikovat. Kupříkladu i já skálopevně věřím, že ideál tzv. města krátkých vzdáleností (po vzoru metropolí, jako je Vídeň) je navýsost následováníhodný.“ Pochybnosti ale vyjádřil nad reálnou možností realizace navržených opatření a principů.
Foto: auto-mat.cz
pchj
|