Byly to městské části podél Vltavy, které v roce 2013 pocítily následky povodní. A pro celou Prahu znamenalo odstraňování těchto následků výraznou finanční zátěž. K tomu, že se hlavní město s přírodní kalamitou velmi dobře vyrovnalo, významně přispěly zpětné kompenzace vynaložených prostředků z Fondu solidarity Evropské unie.
Přes 32 milionů korun obdržela Praha na sanaci postižených lokalit a nasazení náhradní dopravy během povodní z Fondu solidarity Evropské unie v rámci 2. dotačního kola v roce 2014. Ve stejném dotačním kole pak dalších více než 33 milionů korun dostala městská příspěvková organizace Galerie hl. m. Prahy na georadarové měření podloží komunikací v areálu Trojského zámku.
Dnešní tisková zpráva Magistrátu hlavního města Prahy přinesla přehled oblastí, které po povodních v červnu 2013 potřebovaly důkladný úklid a opravy. V Praze 1 a 2 to byly náplavky u nábřeží Ludvíka Svobody, pod Štefánikovým mostem, Na Františku, na sjezdu u Rudolfina, Hořejším nábřeží, Rašínově nábřeží. Totéž čekalo partie podél zdi u sjezdu u Výtoně, u vyústění Botiče a v Praze 5 na Smíchově. Na Rašínově nábřeží, Na Františku a na Smíchově bylo navíc třeba provést georadarový průzkum náplavek.
Úklid naplavených odpadků a dřevin bylo nutné zajistit v Praze 4 - Braníku, Hodkovičkách, Modřanech a Komořanech, v Praze 5 na Smíchově, v Malé a Velké Chuchli, Lahovicích a Radotíně, v Praze 6 - Dejvicích, v Praze 7 na Štvanici, v Holešovicích, Troji, Bohnicích, v Praze 10 - Záběhlicích a v Dubči. Na Císařském ostrově došlo kromě odstranění naplavenin také na georadarový průzkum komunikací. Pro Prahu tyto práce znamenaly náklady 24 393 000 korun, které byly na konci loňského roku dotovány z Fondu solidarity Evropské unie.
Další náklady městu vznikly při zajišťování náhradní dopravy po preventivním ukončení provozu metra a v místech se zatopenými nebo poškozenými komunikacemi. Tuto náhradní dopravu kromě Dopravního podniku hl. m. Prahy zabezpečovali i soukromí dopravci a České dráhy. Z Fondu solidarity Evropské unie byly kompenzovány i tyto náklady ve výši 7 676 400 korun.
Úvodní foto: commons.wikimedia.org, Juandev
(zmk)
|